Üzletkötés forradalma

Szükséges forradalom az üzletkötésben?

Tudom a választ, és ez nem csak az én véleményem. De miért ecsetelem pont ezt a témát? Tegnap amikor beszéltem egyik cég vezetőjével, azon kaptam magam, hogy nem értem amit mond. Lehet azért, mert tőlem 20 évvel fiatalabb? Üzletkötői forradalom

Végül is kiderült, hogy csak azért nem értettem, mert olyan üzleti politikát folytattak, amivel én nem igazán értek egyet már egy jó ideje. Igaz 15 évvel ezelőtt még én is bele estem ebbe a humán csapdába, de azóta már sokat tanultam és akármennyire nemi is fognak tetszeni a következő sorok, ezért még ez sajnos tény Magyarországon, de talán mindenhol az egész világon.

 

Szabás után késő a mérés

16 évvel ezelőtt én elszabtam, de inkább elbas….tam. Pont úgy jártam mint a tegnapi beszélgetésem alanya, aki teljes naivitással elhitte, hogy az üzletkötők, csak úgy önszántukból fogják hozni a jobbnál jobb üzleteket. Beülnek a céges autóba, furikáznak, locsognak a céges mobilon és ebédközben fészbukoznak a céges laptopon. A hónap végén pedig nyafognak, hogy az embereknek nincs pénzük, nem akarnak vásárolni, és a többi és stb.

Ha cégvezető vagy, vagy értékesítési igazgató, akkor bizonyára ismered ezt a mesét – tisztelet a kivételnek,  ha nálatok ez másként van. Ha üzletkötő vagy, akkor meg most hadd abba az olvasást és nézz a tükörbe, és tedd fel a kérdést miért akarom meggyalázni a legidősebb szakmát a világon. Igen az üzletkötés sokkal idősebb szakma mint a lotyózás. A lotyónak is hamarább meg kellett tanulni eladni magát.

Szóval az esti beszélgetés témája az volt, hogy annál a bizonyos cégnél teljes reorganizáció fog történni az értékesítés terén, mert ha nem is a szó szoros értelmében csinálták azt az üzletkötők, amit fentiekben írtam, de valami hasonlóval üthették agyon az időt, mert üzletet azt holt biztos nem hoztak. Havi 8 misibe került a cégnek ez a : “hogyan foglalkoztassunk rosszul üzletkötőket magántanfolyam. ” Nem csodálkozom, hogy meg unta  a vezetőség ezt a játékot, de azon igen, hogy végkép belementek az egészbe.

Nem azért írom a cikket, mert kritizálni akarok, hanem azért, mert tanulságosnak tartom. Mind a két félnek tanulságos lehet. Akár az üzletkötői akár a munkáltatói oldalon. Ugyanis, ha üzletkötő vagy és azt hiszed sokáig eljátszhatod, hogy nincs az emberüknek pénzük, meg a konkurencia ilyen meg olyan  sztorizást, akkor nagyon tévedsz. Előbb utóbb ki leszel rúgva és  ilyen hozzáállással a következő üzletkötői állásodból is ki fognak penderíteni.

Ha munkáltató vagy, akkor bizonyára egy pár hónap tapasztalat után rájössz, hogy üzletkötői forradalom kell a cégedbe, és nem alanyi jogon fogod osztogatni a jutalékokat, hanem kiérdemelt teljesítmény után. Rossz hír.  Ameddig ezt nem vezeted be, addig állandóan dobálod ki a más pénzét az ablakon. Azért más pénzét, mert az eredménytelen üzletkötő ugye csak viszi a pénzt.

Igen szükséges forradalom az üzletkötésben

Méghozzá, ha nem jutalék rendszerben fizeted az értékesítőket, akkor azonnal reorganizálást kell végrehajtanod. Egy cégvezetői tanácsadótól hallottam, hogy akár 40% -al megnövekedhet a cég forgalma, de akár a duplájára is nőhet, ha megfelelően van motiválva az értékesítés. Ez attól függ milyen szférában történik ez az értékesítés. Egy kisboltban, ahol adott egy látogatottság ott inkább a 40% a reális, de egy nagykereskedésnél vagy akár internetes értékesítésnél is megtöbbszöröződhet a forgalom.

Hogy mi ebből a tanulság? Üzletkötők figyelmébe ajánlom elsajátítani a vevőszerzést és értékesítést  mester fokon, cégvezetők pedig? Ahelyett, hogy zsebbe nyúlok és káromkodom kérlek tanítsd meg  az alkalmazottal, hogy semmiből semmi nincs, és jobban teszi, ha teljesen az eredményre koncentrál.


No és még valami, amit nagy luxus kihagyni az nem más mint az internetes jelenlét. Itt nem csak az internetes értékesítésre gondolok, de  végkép a vevőcsábítás rejtelmeibe közösségi média lehetőségek kiaknázásába.

TÉVHIT: ha azt hiszed Téged ez nem érint, mert a Te munkád vállalkozásod nem olyan>>bővebben

Megosztás

Comments

comments