Pop up ablakok

Szereted a Pop up ablakokat?

Nem baj ha nem, csak használd, főleg az exit pop up -ot

A pop up ablak olyannyira népszerű, ( vagy mégsem ?)  hogy a wikipédiában is találsz róla külön fejezetet. Azt írják róla, hogy kb 14 000  közül, egyre kattintanak rá a látogatók. Ha világ viszonylatban nézzük és a böngészések számát vesszük figyelembe, akkor talán ez jó hír is lehet. Inkább arról szeretnék írni, hogy Te miért, vagy hogy még jobban fogalmazzak, hogyan vagy hogyan ne használd ezt az eszközt.

Előszöri is vegyünk egy hagyományos pop up ablakot, amit régebben kimondottan azonnali cselekvésre de főképpen vásárlás ösztönzésre használtak. Ez úgy történt, hogy amikor megtaláltad, azt amit kerestél és elkezdted olvasni a cikket, akkor beúszott az orrod elé egy ilyen erőszakos pop up  vagy pop-up ( valaki így valaki úgy írja popupp) és ez persze hogy idegesítő volt.

Bizonyára találkoztál már Te is  vele, de ha még nem akkor képzeld el, hogy végre találtál egy érdekes cikket, és amikor már jól beleéled magad bomsz – belebegett ez a kéretlen pop up ablak. No  milyen reakciót válthat ki belőled, mikor teljesen koncentrálva kidülledt szemekkel olvasod az alig látható betűket, ( ha mondjuk kisebb betűvel van szerkesztve az oldal,  vagy gyengült a látásod ) Naná, hogy igyekszel eltüntetni, minél előbb, hogy folytathasd az olvasást. Keresed az x et és?…. nem találod, mert…

…vannak olyan pop up ok, amiken még az x sincs feltüntetve, mert automatizálva vannak,  ami azt jelenti, hogy csak egy bizonyos idő után tűnjön el a monitorról. No ekkor rágsz be csak igazán, és talán már hallottál olyasmiről, hogy le lehet tiltani a pop-upot és elkezdesz kutakodni, hogyan csináld meg, hogy legközelebb ilyesmi még csak véletlenül se forduljon elő veled. Jártál már így?

De akkor miért használj pop-upot, ha …

…úgyis letiltják? Jó kérdés, de ezt talán összehasonlítanám mondjuk az én esetemben a kefírrel. Ha rajtam múlna kefír nem is létezne, mert én nem szeretem ( 1 x kóstoltam meg  – elég volt)  és talán  így van ez a popup al is, csak én azt nem tiltom le. Nem beszélve arról, hogy ma már sokkal kifinomultabb technikákat lehet, sőt kell alkalmaznod ahhoz, hogy ne okozz fájdalmat az olvasónak. Be tudod állítani, hogy a pop up – od ne a monitor közepén jelenjen meg, hanem a monitor  jobb vagy a bal  oldalán. Olyat is látni, hogy alul , vagy felül ami tényleg nem zavar az olvasásban,  de mégis ott van és feltudja hívni a figyelmet.pop up

No és neked az a célod, hogy minél jobban felkeltsd az olvasó figyelmét, érd el, hogy feliratkozzon vagyis adjon valamilyen elérhetőséget, hogy Te utána tudd vele tartani a kapcsolatot. Mert ugye nem akarod azonnal lenyomni a torkán a portékádat. Ugye nem?

Tudom sokan akarják, de Te ne légy egy a sok közül, Te légy tapintatos, és kínálj a pop up-odon   valami az olvasó számára is nagyon hasznos ajándékot – úgy hívják, hogy ajándék, mert ajándékot mindenki szeret adni is és  kapni is. Mivel olvasod a cikkem, fogadd el tőlem ezt az ajándékot, ami arról szól, hogy hogyan készítettem el az online szabályzatom. Tényleg van ilyen és Neked adom ajándéka – olvasd el itt

Van még egy sokkal jobb pop up eszköz amit tudsz használni, az pedig nem más mint az exit pop up. No ez igazán nem kell, hogy idegesítsen, mert ez az exit pop – up csak akkor ugrik fel, amikor már elakarod hagyni az oldalt. Szintén kínál valami ajándékot, akár egy feliratkozási űrlapot is elhelyezhetsz, azzal, hogy megköszönöd, hogy itt volt nálad, és cserébe tessék itt az ajándékom felirat.

Szóval a nézetek az pop up ra különbözőek, de ha a csak egy feliratkozót hoz számodra naponta már jól jártál, hisz anélkül azzal az egyel kevesebb lett volna. És ez évente ez 365  új cím, aki lehet, hogy vásárol tőled, vagy üzlettársad lesz.

Ha hasznosnak találtad a bejegyzést kérlek oszd meg itt

 

 

Megosztás

Comments

comments