Pancserek a Mercédeszben ?

 … vagy vér profik?

Azt hiszem erre a kérdésre az egész világon tumercedes-benz-avoid-accident-thinking-process-sense03dják a választ. Ha pancserek lennének, több mint valószínű nem emlegetnék a Merciket a világ egyik legjobb autómárkájának. Persze most jöhetnek a bömösök, meg a többiek, de itt nem az autógyártókról van szó, hanem arról a metódusról, amit használnak. Mire gondolok nemsokára kiderül.

Hogyan jön létre egy új modell?

Mit gondolsz? Valaki kitalálja, hogy jó lenne már egy új modellel kirukkolni? Elárulom neked,fogalmam sincs, de biztosan nem csak a Mercedesnél, de az össze autógyártónál valahogy ezzel kezdődik egy új autó összeállítása. Valaki kitalálja, utána elkezdenek rajta dolgozni. És  itt csakis az autóipar egyetlen momentumára akarom felhívni a figyelmed, mert ez tartozik rád a Te vállalkozásodra is.

Mielőtt piacra dobod

Nem tudom, hogy Te mit csinálsz mielőtt piacra dobod a terméked, de azt tudom, hogy a többiek, és itt nem csak a nívós autóiparra gondolok, hanem mindenkire, aki valamire való portékát akar piacra dobni, szóval mindenki TESZTEL.

Nézzük az autókat. Több ezer kilométert futnak a tesztpályán, ahol a kocsi viselkedését figyelik.Nemcsak a gyorsulást, fékezést, de mindent az ég egy világon. Sőt összetörnek egy csomó kocsit, hogy tudják mik az esélyei az embernek a túlélésre és hogy mit hol kell még csiszolni. Mindig csodálkozva nézem a Formula 1, amikor frontálisan belerohan a falba és bizony ilyen esetekben szinte horzsolás nélkül szállnak ki a kokpitból.

Szóval tesztelés. Ez a sztori azért jutott eszembe, mert a minap megkerestek egy nagyon érdekes kéréssel. Mégpedig azzal, hogy segítsek valakinek megtanulni a facebook hirdetést, ugyanis a marketingesük eltapsolt egy csomó pénzt, és szó szerint semmi hasznuk nem volt. Jó mi? De nem ez a poén az egészben. Várd ki a végét mert a végén majd nem fogod tudni, hogy köpjél vagy nyeljél. Ugyanis ennél  a bizonyos cégnél 4 hónapja voltam tárgyalni, ahol beszélgettünk az online lehetőségekről.

Pont akkoriban kerestek egy marketingest ( én nem vagyok marketinges ), hogy fellendítse az online megjelenést. Mivel ez nem csak a hobbim, de pénzt is keresek vele elmondtam a koncepciómat, és ennyivel le is zártuk a dolgot. Szépen írásba is foglaltam azt amit tudok ajánlani, és vártam a jelentkezést, ami hamarosan meg is történt. Sajnálattal közölte az egyik igazgató, hogy a tulajdonosnak sikerült elcsábítani egyik multitól egy nagyon sikeres marketinges hölgyet.

Bólintottam, és rászóltam, hogy figyeljenek oda, mert a multinál nem számít a pénz, de ezzel be is fejeztük a témát, mindenki ment a mag útján. Eltelt 3 hónap és este csörgött a telefon, kettő is egymás után. Az egyik, hogy nem tudnák e segíteni, hogyan kell egy face hirdetést összeállítani, a másik meg, hogy nem tudnák – e segíteni az első telefonálónak stb…..

Beszélgettünk, bediktáltam hol kell megnézni a facehirdetés költségeit ( fogalma sem volt, de szerencsére volt hozzáférése ) és akkor valami olyat láttam amit még eddig nem. Egy kattintás annyiba került mint nekem egy heti hirdetésem. Képzeld el, hogy hirdetsz és  kattintások után fizeted a hirdetést és egy kattintás ára 12 000 Ft. – No ehhez mit szólsz?

Ez mind semmi. elkattingattak 2 500 000 Forintot, igen jól látod kétmillió ötszázezer forintot és nem volt belőle vásárló. Mondtam az illetékesnek, hogy kérdezze már meg, miért ennyi ez az ennyi. Visszaszóltak másnap, hogy azért ennyi, mert az amit hirdettek egy nagyon felkapott kulcsszó. Vau, megint tanultam valamit nagy ökörséget.

Szóval nem hagyott nyugodni a dolog, készítettem egy hirdetést a témára és kíváncsi voltam mennyibe fog kerülni az a bizonyos nagyon drága kulcsszó. Nem úgy csináltam mint az autó ipar, meg a  profi face hirdetők, hogy eszméletlenül sokat teszteltem, hanem a tapasztalatom szerint feladtam egy hirdetés, és 40 Ft / kattintás volt azonnal. Persze mondhatod, hogy drága, és én is azt mondom, de nem 12 000 ezer, és ha teszteltem volna, úgy ahogyan kell, akkor biztosan az egyharmadára csökkenne.

Tanulság: mielőtt élesítesz egy hirdetést, Teszteld, és ha nem hozza a számokat azonnal állítsd le és készíts újat, meg újat, meg újat.

 

Comments

comments

Péter Stefan

Ha elhagy a józan paraszt ész, nagy bajban leszek

hívj, vagy írj

Ez a weboldal sütiket használ. Az Uniós törvények értelmében kérem, engedélyezze a sütik használatát, vagy zárja be az oldalt. További információ

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close