Facebook hirdetés

Érdemes hirdetni a Facebookon?

Hirdetni, vagy nem hirdetni?

Talán Te is ebben a dilemmában találod magad, amikor azon filózol, hogy megint egy halom pénzed ment el hirdetésre. Olyan ez mint Hamlet monológja “lenni, vagy nem lenni?” És akár hiszed, akár nem, majdnem ettől függ a vállalkozásod. Hirdetni vagy nem hirdetni.

Most őszintén. Ha nincs elég bevételed, nincs elég vásárlód, honnan a fenéből lesz több holnap, vagy a jövő héten.Ugyanis, azok, akik ismernek már vásároltak tőled, vagy jelenleg is vásárolnak, de ez sajnos nem elég. De van még egy nagyon érdekes statisztika. Éspedig az, hogy ha csak 30% – al növeled évente a vásárlók számát, akkor nem is igazán növekedtél, mert kb ugyanennyien “elpártolnak” tőled. Vagy meghalnak, elköltöznek…

Szóval, ha stagnál a vállalkozásod, még több okod van elgondolkodni, hogy hol hirdess, honnan szerezz új vásárlókat. Igen ám, de hol hirdess? Hol, melyik hirdetés a leghatékonyabb.

Nem vagyok hirdetési szakértő, de rendelkezem egy két saját de még több partnerei tapasztalatokkal. Nézzük a múltat. Újság és szórólap hirdetés. Ha nem helyezel el kupont, amit fel kell mutatni a vásárlásnál, akkor gyakorlatilag fogalmad sem lehet a hatékonyságról. Csak azt tudod, hogy mennyit kellett kifizetned a hirdetésért, szórólapokért és azt veszed észre ( többnyire ) hogy ráfizetés volt.

Talán azért, mert nem volt megfelelő az ajánlat, talán azért, mert nem kerültek be a szórólapok a postaládába. Sajnos csak találgathatsz, mert nem tudod leellenőrizni.

Szerintem ma a leghatékonyabb…

…hirdetési eszköz a Facebook, és ha most azt gondolod, hogy áááááááááááááá, akkor mindjárt be is bizonyítom Neked. Nem csak azért, mert sokkal olcsóbb mint a többi, de azért is, mert le tudod szinte fillérre ellenőrizni merre gurultak forintjaid. Akkor állítod meg, a hirdetést, amikor akarod, naponta több variációt is indíthatsz, és pontosan betudod állítani a célcsoportod.

Most ne filozofálj azon, hogy a Te vállalkozásod vásárlói nincsenek a fészbukon, mert nem igaz. Jelenleg az a helyzet, hogy mindenki ott van, és aki nem akar vaktában feleslegesen hirdetésekért fizetni az elkezd facen hirdetni.

Vegyünk egy példát. Mennyit fizetnél egy vásárlóért, vagy egy network munkatársért. Kezdjük azzal, hogy valahonnan be kell szerezned a telefonszámát, utána egyeztetni vele egy időpontot, majd elmenni egy kávéra, és általában ezt a finomságot Te fizeted, mint meghívó. Tehát akárhogyan is számolok, még a legjobb esetben is ez a fővárosban 2 000 Ft körül mozog. De mi van, ha kiskereskedésed van? Hogyan tereled be a boltodba a vásárlókat. Elárulom a gyakorlatot.

AKCIÓ – és ez az akció mennyibe kerül Neked? De ennél még durvább, hogy a konkurenciád is ugyanezt a stratégiát használja. Tehát semmi az égvilágon nem különböztet meg téged a konkurenciától. De most nem ez a téma. A téma az, hogy mennyiért hirdetsz.?

Az alábbi ábra megmutatja, hogy a facebookon mennyiért kaphatsz, ha ügyes vagy egy érdeklődőt. Persze megoszlanak a vélemények mit nevezhetünk jó árnak.  Ugyanis nem mindegy, hogy milyen az ajánlatod. De ha van egy jó ellenállhatatlan ajánlatod, ( NEM ÁRAD) , akkor megleszel elégedve az eredménnyel is.

facearakLátod mennyiért adok infót? Szinte fillérekért. És még másért is jó a Face amellett, hogy olcsóbb. Tudod a hirdetésed ütemezni, be tudsz állítani korosztályokat, nemeket. Érdeklődési körökre tudsz kialakítani célcsoportot, sőt ha a határhoz közeli vállalkozást üzemeltetsz a határon túl is találkozhatnak az ajánlatoddal.Szerintem ezen érdemes elgondolkodnod, hisz még egy ideig ez lesz a legjobb, leggyorsabb ja és a leghatékonyabb hirdetési módszered.

Ha nem tudod, hogyan alakíts ki egy vásárló szerző tölcsért, akkor egész nyugodtan vedd fel velem a kapcsolatot, és meglátjuk mit tudunk tenni az érdekedben. Ha úgy gondolod, hogy a Te vállalkozásodnak nem való a Facebook hirdetés akkor most azonnal írj nekem egy e-amilt és válaszomban egy ingyen tippet adok Neked, írj most peteristvan@peterson.hu

 

 

 

Megosztás

Comments

comments