Bak lövés, vagy öngól

A lónak négy lába van, mégis megbotlik…

…de igaz lehet ez a vállalkozásra is, ha nem elég körültekintő az ember. Miről van szó? Mostanában elég sokat mocorgok MLM esek körében, mert ők az a vállalkozói szegmens, akik ha időben loelsajátítják az online jelenlétet, akkor komoly nemzetközi üzletet képesek építeni otthonról.Ha…

De előfordul, hogy komoly veszélybe kerülhet az a hálózatépítő, aki olyan mlm céggel dolgozik együtt, akinek a vezetője megbotlik, pont úgy mint a versenyló. És, ha rosszul sül el, akkor talán fel sem tud pattanni és folytatni az iramot. Szóval tényleg…

Komoly veszély

meggondolatlan, vagy inkább nem elég körültekintően átgondolt döntéseket hozni, akár mlm akár klasszikus vállalkozás területén. Természetesen ezért írom ezt a blogot, mert van rá példám is, ugyanis találkoztam ilyen botlással. Ebben a botlásban a legnagyobb pláne az, hogy a cégvezető szentig megvan győződve arról, hogy nagyon okos marketing döntést hozott. Nekem kívülről “könnyű” kritizálni, mert nem tudom mi valójában az igazi cél. Mert, ha az a cél, hogy …

De nézzük mi is történt valójában. Az mlm cég betöltötte 2. szülinapját, és már csak 3 év marad hátra a bűvös 5 évből, ugyanis ha betölti az ötödik évet, akkor úgy néz ki jó úton halad. Hát nem tudom mi lesz a nevezetes vállalattal miután bejelentette azt a “fantasztikus” újítást, hogy, a disztribútorok az első vásárlás után ne kapjanak  jutalékot. Ez így magában egy kicsit ferde állítás, mert van a cégvezetés szerint ennek egy nagy előnye,  ami hozzá tartozik a döntéshez.

Ugyanis szerintük a lényeg az, hogy lesz egy követő kód, amit a disztribútor kiküld a jelöltnek, és ez a követőkód “összeesketi” a jelöltet és a disztribútort örök életre. Most joggal gondolhatnád, hogy mi is ebben a botlás. Szerintem és többek szerint az, ami ezután következik. A jelölt az első vásárlásnál megkapja a disztribútornak járó jutalékot kedvezményben. Ami annyit jelent, hogy disztribútor ezután a vásárlás után egy kanyi vasat sem kap, és könyvelje el a főnökség szerint, mint marketing költséget, hisz a következő vásárlásból már jár neki a juti. ( és mi van, ha nincs következő vásárlás) Csókolom.

Van ezzel több bibi. Egy kezdő mlmező azért kezd el dolgozni valakivel, mert szüksége van különösebb befektetés nélkül vállalkozásának elindítására. És mi történik? Tudjuk, hogy milyen az MLM piac ma Magyarországon. Óriási kínálat és bizony elég kevés a kereslet. Kiváló minőségű nem agyon árazott termékkel kell kirukkolni, ha valaki érvényesülni akar a piacon. Ebben az esetben a kiváló minőségű termék mellett jött a marketing botlás,  ugyanis, ha nem keres az disztribútor az első vásárlás után, amikor komolyan a legnagyobb szüksége lenni a bevételre, akkor több mint valószínű, hogy nem fog ezzel a lehetőséggel élni, és vagy keres magának más céget, vagy nem fogja alkalmazni az ajánló kódot.

Abban az esetben kerülheti el a cég a végleges bukást, ha nem köti az ebet a karóhoz, azaz nem teszi kötelezővé az ajánló kód használatát ( ami a disztribútor jutalék elvonást jelent ).

Szerintem ez egy elrettentő példa cégvezetőknek, hogy az üzletkötőkkel fizettetik meg a saját marketing költségüket, és komolyan rossz fényt vethet egy vállalkozásra, és elgondolkodtató, hogy a cégvezetés milyen komoly jövő képpel rendelkezik

Megosztás

Comments

comments